Samenwerking Thuiswinkel.org en HBD

De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en het HBD starten een nieuw onderzoek: de multichannelmonitor. In dit onderzoek wordt de relatie tussen online en offline consumentengedrag onderzocht. Wat is de rol van internet bij de oriëntatie, de aankoop en de after sales? En hoe en wanneer gebruikt de consument andere kanalen?

In eerdere onderzoeken werd alleen de rol van internet als verkoopkanaal beschreven. Deze monitor geeft de relatie tussen webwinkels en fysieke winkels weer. Zo kan de consument zich inhoudelijk orienteren op het internet, het product bekijken in een winkel en vervolgens bestellen bij een webshop. Maar de consument kan ook na het lezen van reviews op het internet zijn bestelling in een fysieke winkel doen.

De resultaten van het eerste onderzoek worden op 29 september gepresenteerd tijdens de Thuiswinkel Update in Maarssen. Afgesproken is dat de monitor minstens drie jaar loopt.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!