Textielwinkelketen Zeeman neemt de inrichting van zijn winkels op de schop. Ook krijgt de formule een nieuw logo. Dat laat Bart Karis weten tegenover FEM Business, in zijn eerste interview als algemeen directeur van de discounter.
Het imago van Zeeman moet beter, om de heftige concurrentie in het lagere prijssegment nog beter aan te kunnen, meent Karis, die begin 2007 aantrad als topman van de textielwinkelketen. “Zeeman is niet meer de enige die sterk is in goedkoop textiel. Andere partijen, ook branchevreemde spelers als supermarkten en drogisterijen, zijn steeds actiever onderin die markt.”
Karis stelt dat Zeeman niet een compleet ander image krijgt aangemeten. “Zeeman staat bekend als een gezellige snuffelwinkel, maar is nu iets té chaotisch. In het nieuwe winkelbeeld worden de producten met meer trots gepresenteerd.”
Volgens de topman is de opfrisbeurt een opmaat voor verdere expansie. Momenteel telt Zeeman 1050 textielwinkels in de Benelux, Duitsland en Frankrijk, met zo'n 6500 werknemers.
Zeeman frist winkels op
Gepubliceerd op 24 april 2009 om 00:00
Reacties 0