Klant bezuinigt in supermarkt

De Nederlandse consument bezuinigt op de dagelijkse boodschappen. Dat laten kassabonnen voor het eerst zien sinds het uitbreken van de kredietcrisis, zo meldde onderzoeksbureau Gfk dinsdag.

De totale omzet van de supermarkten groeide in maart en april weliswaar met drie procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Maar per bezoek gaf de klant 1,3 procent minder uit dan in dezelfde maanden vorig jaar. In januari en februari groeiden de bestedingen per bon nog met respectievelijk vier en 0,7 procent.

“Dit is een duidelijke trendbreuk”, zegt Joop Holla, onderzoeksdirecteur van GfK Panel Services in het Financieele Dagblad. “De klant oriënteert zich breder en bezoekt meer verschillende winkels.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!