Philips houdt webshop uit openbaarheid

Philips wil de online winkel low profile houden. De webshop van de elektronicafabrikant is al sinds november vorig jaar in de lucht, maar dat wordt nauwelijks aan de buitenwereld bekend gemaakt, zo meldt Emerce.com.

Het belangrijkste middel om de consument naar de webshop te leiden, is door strategisch ingekochte keywords bij Google AdWords. De bekende communicatiepaden worden niet betreden, andere reclame wordt niet gemaakt.

Het direct verkopen aan de consument via internet kan een probleem zijn voor de retail. Direct online verkoop levert hogere winsten op. Philips wil de retail niet tegenwerken en zegt met de webshop vooral te willen leren over e-commerce op zo’n manier dat de retailers er ook hun voordeel mee kunnen doen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!