Unilever ziet omzet inzakken

Was- en voedingsmiddelenconcern Unilever heeft in het eerste kwartaal een lagere omzet geboekt dan een jaar eerder. Analisten hadden gerekend op een hogere omzet dankzij hogere verkoopprijzen. De volumes daalden met 1,8 procent, aldus Unilever donderdag. Het concern onthield zich zoals verwacht van het geven van een prognose voor het hele jaar.

In totaal verkocht Unilever, bekend van merken als Dove, Ola en Unox, voor 9,51 miljard euro aan producten. Dat is een procent minder dan een jaar eerder. De onderliggende omzetgroei kwam in de eerste drie maanden uit op 4,8 procent. De operationale winst kwam uit op 1,23 miljard euro, tegenover 1,82 miljard euro een jaar eerder. Dat lag in lijn met de verwachting van analisten.

Met name in West-Europa heeft Unilever last van consumenten die de veelal duurdere Unilever-producten omruilen voor goedkopere (huismerk)artikelen. Maar ook in de opkomende markten daalden de volumes licht. Deze konden echter gecompenseerd worden met hogere prijzen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!