Hermès weet in zwakke markt toch te presteren

Het Franse modehuis Hermès draaide een goed kwartaal, ondanks de moeilijke tijden waarin de luxefabrikanten verkeren. De omzet in het eerste kwartaal vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder is gestegen met 3,2 procent, dat maakte het bedrijf gisteren bekend. Dat was mede te danken aan een stijging van de verkopen in de eigen winkels, die de omzet met zestien procent zagen stijgen.

Al jarenlang doet Hermès op zijn eigen wijze aan klantenbinding door de rijke clientèle op een wachtlijst te zetten voor de zo gewenste luxeproducten. Daardoor kan het soms jaren duren voor de klant eindelijk de gewenste handtas heeft, een probaat middel van het modehuis om de vraag en de prijzen hoog te houden. Verder worden trouwe klanten beloond met privéfeestjes, kaartjes voor de paardenrennen en yogasessies.

Vooral de verkoop van handtassen, portefeuilles en andere kleine leren producten, goed voor 43 procent van de totale verkopen, stuwde de omzetcijfers. Dat woog op tegen tegenvallende verkopen van andere producten, zoals juwelen en horloges.

De Franse producent van luxegoederen kondigt aan te zullen blijven investeren in het distributienetwerk. Dit jaar zal het nog twintig nieuwe winkels openen, voornamelijk in Azië en de Verenigde Staten. Richten op opkomende markten en op een jonger klantenbestand doet het modehuis niet. Voor Hermès was gewoon altijd al gek genoeg, ook in tijden dat de bomen tot in de hemel groeiden.“We zijn niet modieus en we proberen ook te voorkomen dat te zijn”, aldus topman Patrick Thomas van Hermès.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!