Humeur consument weer iets beter

Consumenten waren in mei voor de tweede maand op rij minder somber. Het consumentenvertrouwen steeg van -28 naar -23. In april nam de indicator al met zes punten toe. Ondanks de verbetering zijn er per saldo nog altijd veel meer pessimisten dan optimisten. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van het CBS.

Consumenten oordeelden aanzienlijk minder negatief over het economisch klimaat. Ze zijn vooral veel minder somber over de economie in de komende twaalf maanden. Dit is een van de vijf vragen waaruit het consumentenvertrouwen is samengesteld. Deze indicator steeg met negentien punten en kwam in mei uit op -13.

Het oordeel over het economisch klimaat in het komend jaar is in twee maanden tijd met 46 punten verbeterd. Zo’n sterke verbetering in zo’n korte tijd is niet eerder voorgekomen. Ook de kijk op de economische situatie in de afgelopen twaalf maanden was in mei minder negatief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!