Albert Heijn beantwoordt verlagingen Jumbo

Albert Heijn heeft een aantal A-merken goedkoper gemaakt. Het gaat om ongeveer 250 producten die Jumbo óók goedkoper heeft gemaakt, zo heeft een AH-woordvoerder bevestigd tegen het Algemeen Dagblad.

Jumbo kondigde bijna twee weken geleden aan een aantal bekende merken ‘blijvend’ in prijs te verlagen. In een krantenadvertentie vergeleek Jumbo zijn prijzen voor deze producten met die van C1000 en Albert Heijn. Vorige week volgde een tweede ronde, met prijsverlagingen en een advertentie. Albert Heijn heeft beide keren onmiddellijk gereageerd.

Colette Cloosterman, commercieel directeur van Jumbo, zegt dat Albert Heijn met zijn verlagingen voor deze producten nog altijd niet even laag zit als Jumbo. Albert Heijn geeft dat toe. Het gaat AH erom dat de prijsafstand met Jumbo gelijk blijft.

Cloosterman laat weten dat Jumbo doorgaat met de actie. Weliswaar gaan de prijzen van de al eerder geadverteerde producten niet verder omlaag, maar woensdag volgt wel een ronde nieuwe prijsverlagingen en een advertentie.

AH wil op zijn beurt zijn prijspositie vasthouden, aldus de woordvoerder. Hij legt uit dat er in de branche scherp op de kleintjes wordt gelet, maar dat de ruimte voor grote prijsverlagingen, zoals een paar jaar geleden, op dit moment bij iedereen ontbreekt. Boodschappen zijn in Nederland, vergeleken met de rest van Europa, al erg goedkoop, verklaart hij.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!