Kleine supermarktketens en zelfstandige ondernemers met een beperkte winkeloppervlakte krijgen het zwaar. Net als tijdens de prijzenoorlog in 2003, waarbij veel buurtsupers de competitie niet aankonden, zullen ook nu weer deuren moeten sluiten. Dat verwacht supermarktwatcher Jan Willem Grievink, zo bericht de Telegraaf dinsdag.
Grievink geeft aan dat de aanstaande prijzenslag niet zonder verliezers zal zijn. “Vooral kleine ketens en kleinere zelfstandige ondernemers zullen het zwaar krijgen.”
Supermarktdeskundige Gerard Rutte beaamt dit. Volgens hem moeten ook de A-merken zich schrap zetten. De supers betalen de prijsverlagingen nu nog uit eigen zak, maar er wordt verwacht dat supermarktketens de margedaling toch gaan verhalen op de fabrikanten.
Volgens Rutte moet de consument zich ook geen illusie te maken. “De consument kan kortstondig voordeel behalen als hij goed kijkt naar aanbiedingen, maar zal op een andere manier worden teruggepakt. “Zo is een bakje aardbeien 90 cent duurder bij de Albert Heijn dan bij Dekamarkt”, aldus Rutte.
Kleine speler krijgt het zwaar in supermarktoorlog
Gepubliceerd op 9 juni 2009 om 00:00
Reacties 0