Duitse fabrikanten van luxe auto's hebben de verkopen in mei flink zien dalen. Toch ging het, vergeleken met de maand ervoor, iets beter. Audi slaagde er in het gat naar de twee grote rivalen BMW en Mercedes te verkleinen.
Over de eerste vijf maanden van het jaar leverde BMW 21,1 procent minder auto's af dan een jaar eerder, voor Mercedes-Benz gold ongeveer hetzelfde percentage. Audi verkocht 12,1 procent minder auto's tot en met mei.
Audi wist de daling in mei te beperken tot 6,1 procent vergeleken met dezelfde maand vorig jaar. In China deed de auto fabrikant het zelfs goed. Daar wist Audi met 12.345 auto’s 28 procent meer voertuigen te verkopen.
BMW, waartoe ook de auto's van Rolls-Royce en Mini behoren, zag de verkopen met ruim 18 procent dalen ten opzichte van een jaar eerder. In april was dat nog 24 procent. Mercedes-Benz verkocht twaalf procent minder auto's dan in mei vorig jaar. Dat was een stuk beter dan de daling in april van bijna 24 procent.
Lagere verkoop Duitse luxeauto’s
Gepubliceerd op 9 juni 2009 om 00:00
Reacties 0