Jimmy Choo ontwerpt voor H&M

Het luxe accessoiremerk Jimmy Choo gaat een collectie ontwerpen voor de Zweedse kledingketen Hennes & Mauritz. Half november zal de collectie in ongeveer tweehonderd geselecteerde winkels wereldwijd verkrijgbaar zijn. De Britse ontwerper, die vooral bekend is vanwege zijn torenhoge stilettohakken die volop werden gedragen in de populaire televisieserie Sex and the City, zal de eerste designer schoenencollectie van de kledingketen ontwerpen.

Daarnaast creeërt Jimmy Choo in opdracht van H&M ook tassen en kledinglijnen voor mannen en vrouwen. “Het is voor het eerst dat het accessoiremerk een kledinglijn op de markt brengt met als doel een accessoirelijn te ondersteunen”, aldus een woordvoerder van H&M.

Het is het vijfde jaar dat Hennes en Mauritz (H&M) een collectie op de markt brengt van een bekende ontwerper. Eerdere samenwerkingsverbanden waren met Karl Lagerfeld, Stell McCartney, Victor en Rolf, Robert Cavalli en Comme des Garçons. De glamerous mode wordt dankzij de samenwerkingen met H&M nu ook bereikbaar voor een breder publiek en is razend populair. Dit levert vaak meterslange rijen en hysterische taferelen in de winkels op.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!