De laagste-prijsgarantie van supermarkt Albert Heijn lijkt een mislukte actie. Vorige week moest de supermarkt veel producten gratis weggeven, waaronder kratjes Brand bier. Het weggeven van bier blijkt bovendien tegen reclameregels te zijn, zo berichtte de Volkskrant woensdag.
Op enkele producten garandeert AH goedkoper te zijn dan welke concurrent dan ook. Als een klant kan aantonen dat een andere supermarkt het product goedkoper aanbiedt, krijgt de klant bij Albert Heijn zijn geld terug en een appeltaartje. Klanten liepen de AH uit met grote hoeveelheden cola, wasmiddel en bier.
Alcohol mag echter nooit voor minder dan de normale prijs verkocht worden. Dat staat in de reclamecode die AH zelf heeft ondertekent, zo schrijft de Volkskrant. De supermarkt heeft de actie aangepast, nadat de Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva) de supermarktketen hierop attendeerde. Al met al lijkt de reclame-actie averechts te hebben gewerkt voor de Nederlandse grootgrutter.
AH breekt eigen reclameregel met gratis bier
Gepubliceerd op 18 juni 2009 om 00:00
Reacties 0