Ontbijt vooral snel en gezond

Het ontbijt met brood en beleg verliest terrein aan de ‘snelle’ cerealmaaltijden, zoals brinta, muesli en cornflakes. In 2004 ging de verkoop van deze producten met ruim vier procent omhoog. Tijdsgebrek is vaak het excuus, hoewel het er eerder op neerkomt dat het niet belangrijk wordt gevonden er meer tijd voor uit te trekken. De gezonde cerealproducten liggen het best in de markt. Toch verwacht Elselina Battenberg van Kellogg’s, de grootste producent van dit soort artikelen, geen Britse toestanden. “Daar worden cereals beter verkocht dan vrood. Dat zal in Nederland voorlopig niet gebeuren. Maar groeimogelijkheden zijn er wel.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!