Albert Heijn blijft dominant in vers

Coop is flink gekelderd in de top-10 van versverkopers qua omzet. De Arnhemse supermarktketen was in 2003 nog samen met Albert Heijn het hoogst genoteerd, maar zakte terug naar plaats vijf. AH bezet nog altijd de 1ste plaats. Dat blijkt uit het nationale versonderzoek 2004 dat GfK Panelservices liet uitvoeren in opdracht van Distrifood. Coop raakt de koppositie kwijt door een flinke daling van het verkochte agf, kaas en verse vis, schaal- en schelpdieren. Wat vlees betreft blijft de keten wel nummer 1. AH doet het goed met agf, koelverse maaltijden (wel concurrentie van Konmar) en vis, schaal- en schelpdieren. Op de gedeelde tweede, derde en vierde plek staan C1000, Plus en Deen, gevolgd door Dekamarkt 6/7, Konmar 6/7, Super de Boer 8, Vomar 9 en Jan Linders 10. Op het gebied van brood komt AH niet in de top-10 voor. De eerste plekken zijn voor Spar, Jan Linders en Konmar. Prijsvechters Aldi en Lidl bezetten voor AH, Deen en Vomar de eerste twee plaatsen op het gebied van kaas. Plus doet het onveranderd goed in verse vleeswaren en salades (2 en 3: Jan Linders en Konmar), Golff behaalt voor Digros en Nettorama de eerste plaats op het verse zuivelgebied. Ook wat eieren betreft staat AH niet in de top-10. Dirk, Bas, Aldi, Digros en Plus maken hier de dienst uit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!