Uitgeverijen nemen promotie meer in eigen hand

Aangezien kortingsacties in de boekenbranche aan strakke regels zijn gebonden, moeten uitgeverijen op zoek gaan naar andere acties om hun producten te promoten. Terwijl klantcontacten in het verleden met name het terrein waren van de boekhandels, zoeken uitgeverijen de laatste jaren steeds vaker zelf contact met de lezers. Hierdoor krijgen de uitgeverijen meer zicht op de markt en worden de lezers beter op hun wenken bediend.De verschillende grote spelers op de uitgeverijenmarkt hebben allemaal hun eigen wijze van promotie. Vaak gebeurt dit door middel van het uitgeven van krantjes of magazines. Zo geeft Querido twee keer per jaar het magazine Boekboek uit en worden specifieke lezersgroepen met gerichte mailings op de hoogte gehouden van nieuwe uitgaves die voor hen interessant kunnen zijn. Uitgeverij De Geus heeft onlangs de krant Geuzennieuws geherintroduceerd. Ook geeft De Geus de gratis pocket `misdadig goed` uit, met informatie over de eigen auteurs en fragmenten uit hun boeken. Op deze manier wil De Geus het imago handhaven van een toegankelijke en benaderbare uitgeverij.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!