Het gebrek aan standaardisatie van de (elektronische) gegevensstromen vormt één van de grootste problemen rond onderzoek. Voor retailers die een breed assortiment voeren, is het verkrijgen van marktgegevens over alle categorieën van het assortiment een bijna onhaalbare zaak. Wat te doen als je een professionele retailer in een non food branche bent of een retailer die in meerdere branches opereert?
In het fast moving consumer good-kanaal (FMCG) speelt de EAN-code een centrale rol. Maar dat is zeker niet het geval in andere branches. RFID lijkt een belofte voor de toekomst, maar zal niet meteen leiden tot uniforme, makkelijk te verwerken informatiestroom. GfK Retail and Technology zoekt een weg in deze onsamenhangende structuur met het Total Store Report (TSR).
Meer hierover is te lezen in het juli-nummer van RetailTrends, dat eind volgende week verschijnt.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
‘Total Store Report biedt inzicht’
Gepubliceerd op 2 juli 2009 om 00:00
Reacties 0