Pinnen klein bedrag steeds vaker gratis

Kleine en middelgrote winkeliers laten klanten vaker kosteloos kleine bedragen pinnen. Halverwege dit jaar vroeg acht procent van de ondernemers hiervoor nog geld, tegen 24 procent in 2007. Dat blijkt uit onderzoek van Currence, eigenaar van collectieve betaalproducten zoals PIN en chipknip.

De meeste winkeliers die zijn gestopt met het vragen van geld voor kleine pintransacties zeggen dat ze over de streep zijn getrokken door de campagne 'Klein bedrag? Pinnen mag!'. Ook noemen ze de druk vanuit de consument, de wil om klantgericht te zijn en de concurrentie in de omgeving als redenen om tariefbordjes weg te halen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!