Handelssite Speurders toont sinds dinsdag naast tweedehands artikelen ook nieuwe producten. Dankzij een samenwerking met vergelijkingssite Beslist.nl is het aanbod op de handelssite uitgebreid van een miljoen advertenties naar drie miljoen producten. Dat meldt Emerce woensdag.
"Wij zien een convergentie van drie markten", zo laat Leon Kramer, Business Unit Manager van Speurders weten. Hij heeft het over de markt van gebruikte producten, nieuwe producten en de vergelijkingsmarkt. De samenwerking met Beslist is in zijn ogen een verstandige stap.
Gebruikers die op Speurders een plasmascherm van Philips zoeken, krijgen in de resultaten zowel aanbod van particuliere verkopers als het aanbod van Beslist te zien. Wie geld aan wie betaalt voor de doorplaatsing van de advertenties op Speurders, dat is volgens Kramer niet belangrijk om te weten. "Het gaat er om dat de webshops zoveel mogelijk exposure krijgen."
Kramer laat aan Emerce weten anders tegen de markt aan te kijken dan de concurrent. "Marktplaats wil de horizontale site omtoveren in 32 verticale sites. Wij onderscheiden ons verder met deze samenwerking. Speurders gaat een stap verder dan zij ooit zullen gaan, door mogelijkheden aan externe partijen aan te bieden." De Business Unit Manager zegt een andere filosofie aan te hangen. "Marktplaats wil dicht tegen het verticale aan zitten, wij blijven het horizontale aspect trouw."
Speurders werkt samen met Beslist.nl
Gepubliceerd op 2 juli 2009 om 00:00
Reacties 0