Schmidt Zeevis wint AD Haringtest

Schmidt Zeevis in Rotterdam is winnaar van de 28ste Nationale Haringtest van het AD. De Hollandse Nieuwe is dit jaar door het hoge vetpercentage van extreem goede kwaliteit. Dit blijkt uit de resultaten van de 28ste Nationale Haringtest van AD.

Bij een rondgang langs 102 verkooppunten deelden de keurmeesters aan 56 zaken een voldoende uit, waarvan maar liefst 21 keer een 9 of hoger. 46 bedrijven scoorden onvoldoende, waarvan 17 keer (!) een 0. Vooral de supermarkten deden het opvallend slecht.

Winnaar Schmidt Zeevis behaalde als eindcijfer een 10. Vlak daarna eindigden ook met een 10 Vishandel Koning (Rijswijk), Atlantic (Leiden) en Vishandel Nieuwland (Amersfoort) op de tweede tot en met vierde plaats.

Bij de Hollandse Nieuwe komen dit jaar vetpercentages van (ver) boven de twintig procent regelmatig voor. Dat betekent dat de consument grote kans heeft op een uitstekende Hollandse Nieuwe. Maar: het hoge vetpercentage maakt de haring tegelijkertijd extra vatbaar voor ransheid en bederf. Een detaillist de haring niet zorgvuldig behandelt, gaat ongetwijfeld het schip in.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!