Huishoudens kopen meer eieren

Huishoudens kochten in het eerste kwartaal van dit jaar 2,3 procent meer eieren dan in dezelfde periode van 2007. Zij gaven aan die eieren bovendien 13,4 procent meer geld uit. Dat blijkt uit cijfers die het onderzoeksbureau GfK in opdracht van het Productschap Pluimvee en Eieren eens per twee jaar verzamelt.

Consumenten kochten in de eerste drie maanden van dit jaar vooral veel meer alternatief geproduceerde eieren. Zo steeg het volume van vrije uitloop- ofwel Freiland-eieren met ruim de helft. De uitgaven aan die eieren stegen met bijna zestig procent. Huishoudens kochten bijna een vijfde meer Eko-eieren en besteedden daaraan 25,7 procent meer geld aldus Boerderij.

De afzet van scharreleieren steeg met 4,3 procent en de uitgaven daaraan met 14,8 procent. Het aandeel van kooi-eieren daalde met 26,5 procent en de bestedingen aan die eieren met 16,8 procent. Die daling is een gevolg van de omschakeling van supermarkten van kooi-eieren naar alternatief geproduceerde eieren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!