Peugeot Citroën ziet autoverkoop dalen

Peugeot Citroën heeft in de eerste zes maanden van dit jaar veertien procent minder auto’s verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijf gaf dinsdag geen vooruitzichten voor de marktsituatie in de tweede helft van 2009. Wel zei Peugeot Citroën dat in deze periode enkele nieuwe modellen op de markt verschijnen, zoals een nieuwe Citroën C3 en de Peugeot 5008.

De auto-industrie is zwaar geraakt door de economische crisis. Overheden hebben verscheidene hulpprogramma’s opgezet om de verkoop van nieuwe auto’s te stimuleren. Die lijken nu aan het einde van het tweede kwartaal vruchten af te werpen. In Frankrijk steeg de autoverkoop in juni met 7,1 procent en in Duitsland werden er zelfs 40 procent meer auto’s verkocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!