Dropreclame van de buis

Dropfabrikant Van Slooten, onderdeel van Concorp, heeft een van zijn reclames voor Oldtimerdrop van de buis gehaald. In de reclame wordt een oud filmpje gebruikt met een joodse goochelaar. De man blijkt in de Tweede Wereldoorlog zelfmoord te hebben gepleegd. Over het gebruik van het filmpje is veel commotie ontstaan.

Jurgen van Krevel, vicepresident van Concorp, betreurt de gang van zaken. ''Wij hebben nooit de bedoeling gehad om mensen te kwetsen. We willen gewoon een lekker dropje in de markt zetten.” Volgens hem kreeg het reclamebureau dat de spots voor Oldtimerdrop maakt, beelden van de NOS. “Je verwacht dan niet dat er zo'n verhaal aan de goochelaar kleeft”, aldus Van Krevel.

De goochelaar in de reclame werd herkend door een collega die vervolgens nrc.next belde met het verhaal van de zelfmoord. Na de publicatie in deze krant reageerden veel mensen boos op de reclame van de Oldtimerdrop.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!