Hindoes boos over reclame Burger King

Hindoes zijn niet blij met een Spaanse reclame-uiting van Burger King. Daarin wordt de hindoe-god Lakshmi gebruikt om sandwiches aan te prijzen, aldus De Telegraaf.

Naast de afbeelding van Lakshmi gebruikt de fastfoodketen de slogan 'deze snack is heilig’, meldt Meat & Meal. Hindoes zijn hier niet over te spreken. "Het is zeer verontrustend om Lakshmi met een vleessandwich in beeld te plaatsen", schrijft hindoe-blogger Rajan Zed. "Lakshmi is een god die aanbeden moet worden en mag niet gebruikt worden om producten aan de man te brengen, zeker geen vleesproducten." Hindoes eten geen vlees.

Eerder dit jaar trok Burger King een spotje terug omdat daarin Mexicanen op een stereotype manier werden neergezet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!