Helft van consumenten koopt wel eens shirt in jeanswinkel
Gepubliceerd op 5 april 2005 om 00:00
Consumenten kopen voornamelijk broeken in jeanswinkels. Dat blijkt uit onderzoek van Textilia onder 1.400 consumenten. Ongeveer 94% van de ondervraagden zei met name voor jeans de denimwinkels in te stappen, terwijl 51%, zowel mannen als vrouwen, aangaf ook soms shirts te kopen. `Wij zijn een blauwe winkel en mensen komen echt voor jeans`, aldus Roger Grivec, mede-eigenaar van Jeans Paleis in Kerkrade. `Maar daar moet je het niet alleen van hebben. Klanten kopen op 1 broek soms wel drie bovenstukken. Dat gaat niet altijd in sets. Mannen kopen alleen wat ze nodig hebben. Vrouwen kopen impulsiever en nemen ook wel eens een leuk shirtje mee.` 55-plussers blijken weinig shirts te kopen in jeanswinkels. Van de 55- tot 64-jarigen is 39% bereid om extra geld uit te geven aan bovenstukken, terwijl van de 65-plussers dit slechts 28% is. Mogelijk sluit het aanbod niet aan op de wensen van deze doelgroep. In de grote steden worden ook minder shirts (42%) en truien (31%) verkocht in de jeanszaken, in het oosten van Nederland juist weer meer (58%). De jeanszaak blijkt ook redelijk belangrijk voor de verkoop van jassen en accessoires. Ongeveer 15,7% en 11,5% van de consumenten geeft aan wel eens een jas of een accessoire in een blauwe winkel te kopen.
Reacties 0