'Supermarkten benutten duurzaamheid onvoldoende'

Klanten die duurzame producten kopen zouden veel méér kunnen kopen. De supermarkten benutten hun kansen op het duurzame vlak onvoldoende. Dat constateert de eerste Duurzame Consumptiemonitor die Solidaridad en GfK samen hebben opgesteld, zo meldt supermarktvakblad Distrifood.

Albert Heijn, Plus en Jumbo scoren het beste bij consumenten die duurzame producten kopen. Albert Heijn vooral bij consumenten die dierenwelzijn belangrijk vinden, Plus bij consumenten die hechten aan natuur en milieu en Jumbo bij klanten die begaan zijn met eerlijke handel en de derde wereld.

Volgens GfK kopen 3,9 miljoen huishouden duurzame producten. Maar supermarktformules spelen nog te weinig in op die klanten. Zeker vergeleken bij de supermarkten in Groot-Brittannië.

GfK deelt consumenten op basis van hun wensen en leefstijlen in in drie groepen: 'openminded', 'organics' en 'demanding'. Een supermarkt zou bijvoorbeeld op openminded klanten kunnen inspelen door veel vleesvervangers aan te bieden, en op demanding klanten met meer fair trade producten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!