Morrisons blijft plussen

De omzet van het Britse supermarktconcern Morrisons is in het tweede kwartaal opnieuw veel sterker gestegen dan gemiddeld in de branche. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend. Ook in het eerste kwartaal van 2009 was de omzetgroei bovengemiddeld. De extra omzet wordt volgens het bedrijf gerealiseerd doordat de keten meer extra klanten weet te trekken.

Morrisons staat onder leiding van de Nederlander Marc Bolland, die eerder deel uitmaakte van de Raad van Bestuur van Heineken. Volgens de topman trekken de 420 vestigingen van de supermarktketen wekelijks een half miljoen extra klanten per week in vergelijking tot vorig jaar.

In het eerste kwartaal nam de omzet met acht procent toe en in het tweede kwartaal werd dat groeiniveau gehandhaafd. De operationele marge was voor dit jaar begroot op 4,6 procent, maar inmiddels gaat het bedrijf er van uit dat deze royaal boven de vijf procent zal uitkomen. Met een omzet van vijftien miljard Britse pond is Morrison na Tesco, Asda en Sainsbury de vierde supermarktketen van Groot-Brittannië.

De nieuwe klanten worden met name getrokken via de 1700 versbereide producten die Morrisons in het assortiment heeft. De keten maakt in de winkels sandwiches, pizza's, hartige en zoete taarten in eigen ovens. Veelal gaat het om lokaal geproduceerde producten. Het bedrijf heeft eigen slachterijen en bakkerijen en koopt, verpakt en vervoert zelf alle fruit en groenten die in de winkels worden verkocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!