'Gebruik mobiel internet in jaar verdrievoudigd'

De consumentenmarkt voor mobiel internet op de laptop is in een jaar tijd verdrievoudigd. Dit blijkt uit een onderzoek van het GfK in opdracht van T-Mobile. Bij de telecomaanbieder zou het gebruik van mobiel internet op een laptop binnen de eigen klantenkring zelfs zijn verzesvoudigd.

“Steeds meer consumenten ervaren het gemak van mobiel internet op de laptop”, vertelt Peter Haug, directeur consumenten marketing bij T-Mobile in Nederland, in Marketing Tribune.
Klanten van T-Mobile geven in het onderzoek aan dat mobiel internet op de laptop hen een gevoel van vrijheid geeft. Email en websites bekijken zijn de meest favoriete activiteiten, gevolgd door chatten en sociale netwerken.

Daarnaast blijkt dat hoe hoger de snelheid van het abonnement is, hoe minder vaak er een vaste aansluiting thuis aanwezig is. “Het is opvallend dat onderzoek onder onze huidige klanten aantoont dat zij mobiel internet op de laptop dagelijks een paar uur gebruiken en meestal gewoon thuis”, aldus Haug.

Ongeveer een derde van de klanten met een abonnement voor mobiel internet heeft geen vaste aansluiting meer. Vooral jonge mensen tussen 18- 35 jaar maken gebruik van dit product. En bovendien relatief veel vrouwen. Van de huidige gebruikers is ongeveer 30 procent vrouw.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!