Webwinkels scoren matig als het gaat om selfservice

Nederlandse en Amerikaanse webwinkels scoren gemiddeld matig als het gaat om selfservice, zo blijkt uit onderzoek van Jungle Rating. Jungle Rating onderzocht 12 Nederlandse en 12 Amerikaanse websites, onder meer binnen de retail en de financiële dienstverlening. Als het gaat om het aanbieden van informatie over het aanvraag- en/of aankoopproces, krijgen de Nederlandse sites een gemiddelde score van meer dan 40%. De Nederlandse site met de hoogste score is Bol.com (95%). Wat betreft zoekfunctionaliteit en de kwaliteit van de faq-rubriek (vaak gestelde vragen) scoren de Nederlandse sites gemiddeld lager dan 40%. Ook de klachtenafhandeling is voor verbetering vatbaar met een score van 40%, maar in Nederland gaat het wel een stuk beter dan in de VS (score van nog geen 10%). De sites met de beste klachtenafhandeling zijn die van ABN Amro, de gemeente Amsterdam en de Postbank (67%). Verder beoordeelde Jungle Rating de sites ook nog op persoonlijke omgeving en contactmogelijkheden. Ook hier moet nog veel werk worden verzet. De score voor persoonlijke omgeving is net iets hoger dan 50% in Nederland, terwijl de score voor contactmogelijkheden onder de 20% bleef. Daarmee loopt Nederland achter op de VS (bijna 30%).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!