Narrowcasting is in opmars
Gepubliceerd op 6 april 2005 om 00:00
Het plaatsten van beeld- en informatieschermen in bijvoorbeeld winkels, ook wel narrowcasting genoemd, wint snel terrein. Maar niet alleen in winkels verschijnen dergelijke beeldschermen. Zo zijn in de Amsterdamse trams tegenwoordig schermen aanwezig die reizigers praktische informatie bieden. De Nederlandse Spoorwegen zijn voornemens in de treinen schermen te plaatsen waarop eigen boodschappen komen, afgewisseld met commercials. De opmars van narrowcasting komt voor uit het feit dat de meeste consumenten pas in de winkel een definitieve aankoopbeslissing maken. Diverse winkelformules bieden narrowcasting in verschillende vormen voor diverse producten. Zo is er in New York de Samsung Experience en doen in Nederland onder meer Dirk van den Broek, D-Reizen en De Bijenkorf aan narrowcasting. In ons land hebben al zo`n 750 tot 900 winkels beeld- of informatieschermen. Het fenomeen is overigens niet alleen maar positief. Vaak is er sprake van een overdaad aan schermen, waardoor de effectiviteit minder wordt. Narrowcasting is pas succesvol als het onderdeel is van een integrale aanpak van vier onderdelen: winkelformule, merk, type product en actie.
Reacties 0