ADO zet showroom in als nieuw informatiekanaal voor de consument
Gepubliceerd op 6 april 2005 om 00:00
ADO heeft begin februari 2005 een showroom geopend voor consumenten in Villa Arena, een van de grootste woonboulevards van Nederland. In Villa Arena zijn zo`n 80 woonwinkels onder een dak te vinden. De woonmall trekt ongeveer twee miljoen bezoekers per jaar, waaronder zo`n 1,2 miljoen werkelijk geïnteresseerden. Verkopen doet ADO niet in de nieuwe showroom. Dat blijft namelijk gebeuren via de ADO-dealers. Een belangrijke reden voor ADO om de showroom te openen is dat de wonenmarkt al jaren in het slop zit. De consument blijft terughoudend in zijn uitgaven voor het interieur.Consumenten maken volgens Willy van Est, directeur van ADO Nederland, gebruik van veel verschillende kanalen om informatie binnen te halen. `Via al die kanalen kunnen we communiceren met de consument, maar alles kost geld. We staan regelmatig in consumentenbladen en adverteren in vakbladen, maar dat is `plat`. Ik bedoel: stof moet je zien en voelen. Dat kan niet in een blad, niet op televisie en niet op internet. Wel in een showroom`, aldus Van Est. De showroom doet het inmiddels erg goed. Volgens Van Est bellen dealers op dat ze klanten hebben gehad die eerst in Villa Arena zijn geweest.
Reacties 0