Unilever verkoopt meer

Unilever heeft in het tweede kwartaal geen last gehad van teruglopende volumes. Het was- en voedingsmiddelenconcern, bekend van onder meer Knorr, Dove en Becel, wist in alle regio's volumegroei te realiseren, zo blijkt donderdag uit de tweedekwartaalcijfers. In het eerste kwartaal daalden de volumes nog.

De omzet steeg met één procent tot 10,46 miljard euro. Analisten waren in doorsnee uitgegaan van een omzet van 10,55 miljard euro. De onderliggende omzetgroei kwam uit op 4,1 procent. In het eerste kwartaal kwam de onderliggende omzetgroei uit op 4,8 procent. De operationele winst kwam uit op 1,32 miljard euro, vier procent minder dan een jaar eerder.

“Hoewel de omstandigheden in veel markten lastig blijven, vind ik het bemoedigend dat de volumegroei terug is in alle regio's en het merendeel van onze landen en categorieën'', aldus topman Paul Polman in het persbericht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!