Procter & Gamble boekt minder winst

Procter & Gamble, bekend van Pampers, Ariel, Duracell en Gillette, heeft in het laatste kwartaal van zijn gebroken boekjaar achttien procent minder winst gemaakt. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde kwartaalcijfers.

De nettowinst van de Amerikaanse fabrikant bedroeg 2,47 miljard dollar tegen 3,02 miljard dollar een jaar eerder. De winst is wel licht hoger dan verwacht. De omzet daalde met elf procent ten opzichte van een jaar eerder tot 18,7 miljard dollar. De volumes daalden met vijf procent.

Consumenten laten steeds meer de veelal duurdere merkproducten van P&G links liggen en kiezen voor goedkopere (huismerk)artikelen. Daarnaast heeft het Amerikaanse concern, dat over de hele wereld zaken doet, last van de hevig schommelende valutakoersen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!