Het tienjarig bestaan vieren, het winnen van de (Re)Connect Retail Award en nieuwe investeerders waarmee de directie mede-eigenaar is geworden. Bij bol.com is de afgelopen maanden veel gebeurd. Algemeen directeur Daniel Ropers: “Wij zijn het eiland waar het goed gaat. Dat heeft alles te maken met ons businessmodel en onze missie: we willen de beste winkel zijn van Nederland. We werken elke dag keihard om dat waar te maken.”
In het interview dat RetailTrends drie jaar geleden met u had, zei u dat bol.com meer retailer moest worden. Die ambitie is uitgekomen. Hoe is dat proces gegaan?
“Ten tijde van dat interview dachten we na over de functie van ons bedrijf. Sinds de start in 1999 wilden we de beste online winkel van Nederland worden, het woord ‘online’ definieerde wat bol.com was. Maar of je nu een winkel online hebt of een in een winkelstraat: voor de consument ben je een winkel. Zij kiezen de winkel die zij het beste vinden en maken hierin geen onderscheid tussen online of fysiek. Daarop pasten we onze missie aan. Wij zijn er de afgelopen jaren van overtuigd geraakt dat je ook als internetwinkel de beste winkel voor consumenten kunt worden.”
Het gehele interview is te lezen in het augustusnummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
'Ik hou van een plan dat uitkomt'
Gepubliceerd op 19 augustus 2009 om 00:00
Reacties 0