Boodschappen goedkoper, consument toch duurder uit

Consumenten besteden meer aan de boodschappen dan drie maanden geleden. Dat is opvallend, omdat de prijzen voor voedingsmiddelen dalen. Waarschijnlijk zijn de winkelwagentjes voller nu de consument vaker zelf kookt, zo concludeert het ING Economisch Bureau op basis van een internetenquête, zo meldde Food Holland woensdag.

De helft (48 procent) van de 57.600 respondenten op de ING Vraag van Vandaag zegt even duur boodschappen te doen als drie maanden terug. Een groep van 37 procent is duurder uit, terwijl een op de tien (tien procent) het winkelwagentje juist voordeliger weet te vullen. Per saldo doen de boodschappen bij de respondenten dus een iets grotere aanslag op de portemonnee dan drie maanden terug.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!