Retailers kunnen niet iedereen tevreden houden. Zaak is wel om de impact van negatieve klantervaringen op de omzet te beperken. Onderzoeksbureau &beyond nam de grootste ergernissen op de winkelvloer onder de loep en bekeek in welke mate deze situaties het koopgedrag beïnvloeden. Een aantal do’s en dont’s om omzetverlies en irritaties bij klanten te voorkomen.
Wachtrijen en opdringerige verkopers worden het meest genoemd als hinderlijke situaties tijdens een winkelbezoek. Driekwart van de geïnterviewden geeft aan dat zij zich storen aan opdringerige medewerkers, die veelal ongevraagd producten aanbieden die niet aansluiten bij hun wensen. Een groot aantal respondenten zegt bovendien dat zij de winkel verlaten als zich een dergelijke situatie voordoet. Meer dan de helft laat weten dat zij de desbetreffende winkel in de toekomst waarschijnlijk niet meer zal bezoeken.
Het gehele artikel is te lezen in het augustusnummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Ergernis op winkelvloer leidt tot lost sales
Gepubliceerd op 24 augustus 2009 om 00:00
Reacties 0