Diepvriessegment doet het goed in supermarkt

Supermarkten hebben in 2004 met diepvriesproducten een bovengemiddelde score behaald. De omzet van diepvries in de supermarkt groeide met 2,6%. Dat lijkt volgens consultant Erna Gerrits van ACNielsen niet veel, maar dat er sprake is van omzetgroei is al opmerkelijk. De groei in volume bedraagt 3,1%. Diepvries heeft dus relatief weinig last van de prijzenoorlog. Volgens Saskia Wempe, client service director bij IRI Nederland, wordt de groei in diepvries beperkt door de ruimte die retailers er aan geven. `De groep diepvries zelf doet het wel goed, maar de kasten zitten vol, dus de retailer kiest voor de grote producten. De rek is eruit en voor verdere groei zouden retailers de diepvriescapaciteit moeten uitbreiden.`Binnen het diepvriessegment zijn maaltijden met 11%, vis met 6% en vlees met 10% in volume gegroeid. Het omzetaandeel van introducties komt binnen diepvries boven de 10% uit. Ook pizza`s doen het binnen diepvries erg goed. Volgens ACNielsen bedraagt de omzetgroei in pizza`s 11%. Daarnaast is het segment vlees, wild en gevogelte sterk in opkomst. Momenteel is de omvang daarvan echter vrij gering. Wempe is van mening dat de populariteit van diepvries ook in 2005 zal toenemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!