FrieslandCampina ziet resultaat flink dalen

De fusiecombinatie FrieslandCampina had in het eerste half jaar van 2009 te lijden onder de crisis. De coöperatie zag de netto-omzet met vijftien procent dalen naar 4,1 miljard euro. De winst daalde met acht procent naar 110 miljoen euro.

De daling komt vooral doordat consumenten de hand op de knip houden, de industrie minder vraag heeft naar ingrediënten en de opbrengstprijzen ook nog eens een stuk lager liggen. De supermarkten in Europa helpen daar volgens de coöperatie aan mee door een ‘oplevende focus op prijsconcurrentie’ en daardoor druk op de opbrengstprijzen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!