Omzet supers stabiel

De omzet van de Nederlandse supermarkten is in het eerste kwartaal van dit jaar op hetzelfde niveau uitgekomen als in dezelfde periode van vorig jaar. In de maanden januari en februari daalde de supermarktomzet ten opzichte van een jaar ervoor. In de Paasmaand maart steeg de omzet waardoor per saldo de omzet gelijk bleef. Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK. Joop Holla, directeur van GfK, had op een omzetgroei van 1% gerekend. “Het resultaat van de eerste drie maanden valt dus tegen. De groei over het hele jaar blijft waarschijnlijk steken op zo’n 1%”, meent Holla. Supermarktleider Albert Heijn zegt in een reactie op de omzet over het eerste kwartaal: “We hadden meer klanten in de winkels, we hebben meer producten verkocht en over de paasomzet waren we zeer tevreden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!