Rodamco positief over focus op retail
Gepubliceerd op 11 april 2005 om 00:00
Vastgoedbelegger Rodamco Europe is positief over de omslag die het bedrijf heeft doorgemaakt. Tien jaar geleden belegde Rodamco voornamelijk in kantoren, nu bestaat de onroerend goed portefeuille voor 87% uit winkellocaties. Bestuursvoorzitter Maarten Hulshoff van Rodamco Europe zegt over de koerswijziging van zijn organisatie in het Financieele Dagblad: “De transformatie is al voor mijn tijd ingezet. De retailbusiness is veel stabieler dan kantoren. Door de slechte economie is het proces nog versneld. Retail is de leukste business die er is. Het winkelsegment vereist ook een bredere expertise dan kantoren. Een goede mix van huurders bij een winkelcentrum is van levensbelang. Winkels werken als magneten en kunnen elkaar aanvullen. Bij een kantoorpand maakt het helemaal niets uit als een bedrijf op de vijfde of de negentiende etage van het pand zit. Aanbieders van trendy ‘fashion goods’ zoals H&M en Zara hebben een waanzinnige inkoopkracht en kunnen hun producten daarom tegen lage prijzen aanbieden. Tchibo trekt de bezoeker naar binnen met de geur van koffiebonen, en als die eenmaal binnen is hebben ze altijd een speciaal artikel, iets nieuws en kleins dat leuk is om als cadeau mee te nemen. Dat is een leuke formule.”
Reacties 0