Verkoop horloges heeft last van mobiele telefoon

De verkoop van horloges neemt af door de populariteit van de mobiele telefoon. Vooral jongeren kopen minder horloges, omdat ze de tijd op hun mobieltje aflezen. Dat stelden vertegenwoordigers van grote horlogefabrikanten vorige week op de internationale horloge- en juwelenbeurs Baselworld in het Zwisterse Basel. Volgens de horlogefabrikanten zit er een dalende lijn in de kwantitatieve verkoop van horloges. Maar daar staat tegenover dat er steeds meer duurdere modellen worden verkocht. In de eerste twee maanden van dit jaar zakte het aantal wereldwijd verkochte horloges van goedkope Zwitserse merken met 25,1% tot 1,22 miljoen stuks. De vraag naar horloges, in het bijzonder van Zwitserse makelij, groeit nog wel aanzienlijk in Azië, vooral in China. Daar werden in januari en februari 2005 maar liefst 50,2% meer horloges geïmporteerd dan in dezelfde periode vorig jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!