Logo waarschuwt voor sluikreclame

Vlaamse omroepen gaan een speciaal logo inzetten om televisiekijkers attent te maken op sluikreclame in programma’s. Deze reclamevorm, product placement (pp) genaamd, waar producten figureren in de set of verhaallijn blijkt zeer effectief, aldus Reclameweek.nl.

Het logo ‘PP’ blijft twee seconden in beeld en verschijnt bij aanvang en afloop van programma’s in beeld. Bij onderbrekingen komt het logo weer in beeld.

De invoering van het logo heeft temaken met de Europese richtlijn voor audiovisuele mediadiensten uit 2007.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!