Zara en Amazon stijgen hard op merkenranglijst

Webwinkel Amazon en modeketen Zara behoren tot de sterkste groeiers op de top-100 ranglijst van ‘Best Global Brands’. Alleen Google zag zijn merkwaarde harder stijgen. Coca-Cola voert voor het negende opeenvolgende jaar de lijst aan, die Interbrand en BusinessWeek vrijdag publiceerden.

De merkwaarde van Amazon.com steeg met 22 procent tot 7,85 miljard dollar. Het merk Zara is 6,78 miljard dollar waard, veertien procent meer dan vorig jaar. De retailers hebben daarmee een plek in de top drie hoogste stijgers. Het merk Google zag zijn waarde met 25 procent nog harder groeien, tot 31,98 miljard dollar.

Volgens managing director Josh Feldmeth van Interbrand Amsterdam hebben de grote Nederlandse merken met uitzondering van Philips de afgelopen jaren merkpotentieel laten liggen.

Klik hier voor de volledige ranglijst.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!