‘Albert Heijn gaat pijn lijden’

Marktleider Albert Heijn had een comfortabele positie in de foodmarkt, maar gaat nu pijn lijden. Dit voorspelt merken- en retailspecialist Paul Moers van merkenadviesbureau Highvalue na het overnamebod van Jumbo op Super de Boer.

“Jumbo is de enige partij die het Albert Heijn serieus moeilijk kan maken”, zegt Moers. “Het bedrijf heeft als geen ander de paradox van lage prijzen en hoge kwaliteit in de markt gezet.”

De retaildeskundige denkt dat de consument gaat profiteren van een samengaan van de twee supermarktketens. “Want de klanten kunnen straks nog meer Jumbo-winkels bezoeken die hoge service  en lage prijzen bieden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!