Attractieparken tevreden over zomer

De Nederlandse attractieparken zijn tevreden over het zomerseizoen. Het aantal buitenlandse bezoekers nam af, maar dat werd door het warme weer en de campagne 'Lekker weg in eigen land' deels gecompenseerd met Nederlandse bezoekers. Dat meldde de Club van Elf, waarin onder meer Burgers' Zoo, het Dolfinarium, Duinrell, Madurodam en Walibi World zitten, zondag.

Wel is de economische crisis merkbaar. Bezoekers besteden minder en maken meer gebruik van abonnementen en kortingsacties. Het zakenleven organiseert aanmerkelijk minder bedrijfsfeesten en congressen in de parken.

Walibi en het Dolfinarium zagen de aantallen bezoekers en hun bestedingen vrijwel gelijk blijven ten opzicht van vorig jaar. Maar bijvoorbeeld Madurodam constateert wel dat er minder wordt besteed, hoewel ook hier het aantal bezoekers min of meer gelijk bleef.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!