Betaaldienst Paypal gaat zich met adviezen aan webwinkeliers nadrukkelijker manifesteren op de Nederlandse markt. Dat meldt Z24. Het online betaalmiddel ondervindt in ons land grote concurrentie van iDeal en internetbankieren.
Onlangs startte Paypal Nederland al een nieuwe site om webwinkeliers de voordelen van de dienst uit te leggen. Voorts wordt aanstaande vrijdag een uitgebreide website gelanceerd, voor adviezen aan kleine en middelgrote webondernemers, laat marketingdirecteur Robbert de Haan weten aan Z24.
De dienst is nu zo’n twee jaar actief in Nederland, aldus De Haan. “De eerste opdracht was het invoeren van onze betaaldienst. Nu is het tijd voor een volgende stap. Daarbij willen we mkb’ers helpen met hun webwinkel.”
Paypal onderzocht de problemen van Nederlandse webshops, om zo goed mogelijk advies te kunnen geven. Zo hebben de ‘kleintjes’ vooral moeilijkheden bij het trekken van bezoek naar hun webshop. Ook de technische kant en het aansporen tot een daadwerkelijke aankoop is lastig.
De adviezen moeten Paypal uiteindelijk geld opleveren. Het eerste doel is de omzetten van de Nederlandse online winkels op te krikken. De winkelier betaalt vast 35 eurocent per transactie, daarnaast krijgt Paypal 3,4 procent van die omzet. Naarmate webwinkels meer via Paypal verkopen, daalt dit percentage.
Paypal gaat webwinkeliers adviseren
Gepubliceerd op 23 september 2009 om 00:00
Reacties 0