Belcompany pleit voor noodnummer in mobiel

Telecomketen Belcompany gaat in zijn winkels aandacht vragen voor noodnummers in mobieltjes. Volgens directeur Paul Vreeburg neemt de keten hiermee zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid, maar zit er ook een commerciële strategie achter.

Belcompany zoekt aansluiting bij het internationale initiatief In Case of Emergency (ICE). “We hebben TNS Nipo onderzoek laten doen en daaruit blijkt dat twee derde van de Nederlanders onbekend is met ICE. Dat moet veranderen”, zegt Vreeburg tegen het Algemeen Dagblad. “Vaak staat alarmnummer 112 wel in een gsm, maar het is onduidelijk wie gebeld moet worden bij nood. Hulpverleners moeten ook snel met naasten of familie kunnen communiceren. Zo komen ze bijvoorbeeld te weten of iemand medicijnen slikt.”

Het initiatief van Belcompany heeft ook een commerciële achtergrond, stelt de directeur. “Als wij willen dat mensen hun mobieltje bij ons kopen, moeten we uitleggen wat ze ermee kunnen. Soms wijzen wij op leuke foefjes, soms kaarten we serieuzere zaken aan.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!