Campagne moet broodconsumptie onder jongeren bevorderen

Het Voorlichtingsbureau Brood (VB) begint een campagne om de consumptie van brood bij jongeren van 15 tot 20 jaar te stimuleren. Uit onderzoek dat afgelopen najaar werd uitgevoerd door bureau Motivaction, is namelijk gebleken dat het eten van brood voor deze categorie jongeren `helemaal niet zo vanzelfsprekend` is. Deze doelgroep vertoont veel `experimenteergedrag` en maakt volop gebruik van de alternatieven die er voor brood voor handen zijn. Bovendien lijkt de eerdere aanname, dat deze jongeren vanzelf weer meer brood gaan eten als ze ouder worden en een gezin stichten, nu twijfelachtig te zijn. Er is dus alle aanleiding om de aandacht te focussen op deze doelgroep.Volgens Renee Boogerd van VB zal brood overigens nu niet ineens worden neergezet als `een heel hip product`. Er zal juist worden ingespeeld op de motieven waarom jongeren brood waarderen:`Dat is vanwege het gemak van brood en de variatie en omdat het lekker is. Gezondheid speelt voor hen minder een rol.` Boogerd denkt tevens dat brood garen zal kunnen spinnen bij de huidige `back-to-basics` trend: `Brood is puur, eerlijk en authentiek.`

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!