Elektronicaketen It’s start in samenwerking met instore specialist Boost een pilot met een interactieve bron van informatie op de winkelvloer. In vijf It’s-filialen kunnen consumenten zich de komende weken oriënteren op hun aankoop zoals ze dat thuis achter hun pc doen: door informatie te zoeken en modellen te vergelijken, zo meldde Boost dinsdag in een persbericht.
Boost zet daarvoor de Interactive Shopping Assistant (ISA) in (foto), een meubel met een groot touchscreen dat op basis van eenvoudig te beantwoorden klantvragen suggesties doet.
“Het is belangrijk voor ons om te begrijpen hoe de consument zich oriënteert en laat adviseren over de producten die wij verkopen”, meent Heidi Anthonis, marketing manager bij It’s. “Vanuit die wetenschap zijn wij in staat om onze dienstverlening in de breedste zin van het woord op die klantwens af te stemmen. Want het gaat uiteindelijk niet om de apparaten die we verkopen, maar om de klanten die de spullen daarna moeten gebruiken.”
De pilot loopt tot medio november in de filialen in Dordrecht, Eindhoven, Rijswijk, Sliedrecht en Waalwijk.
Prijzen vergelijken in It’s-winkels
Gepubliceerd op 7 oktober 2009 om 00:00
Reacties 0