‘Rol familiebedrijven niet uitgespeeld’

De consolidatieslag die zich nu aftekent in de supermarktbranche betekent niet het einde van het familiebedrijf in de sector. Dat zegt Nettorama-directeur Jaap Bastmeijer dinsdag in het Financieele Dagblad.

“Als we maar blijven samenwerken”, aldus Bastmeijer. “Momenteel is dat aan de achterdeur prima geregeld.” Via inkooporganisatie Superunie vertegenwoordigen de kleinere ketens, merendeel in familiehanden, 35 procent van de markt. “Afgezien daarvan draait alles om dominantie in een regio of stad, niet om nationaal marktaandeel. Dit is local business.”

Bastmeijer richt zich met Nettorama vooral op winstgevendheid. “Marktaandeel zegt me niets. Wij willen een gezonde groei van het aantal winkels.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!