Drie starters door naar finale ING Retail Jaarprijs

Mannenmodezaak LokalHeroz uit Rotterdam, chocolatier Van Soest uit Amsterdam en theeformule Tea Bar uit Amsterdam zijn door naar de finale van de ING Retail Jaarprijs Beste Starter. De vierde genomineerde voor Beste Starter, modezaak SHPPR uit Rotterdam, viel na de stemmingsronde van het aanwezige publiek en het jurybesluit af, zo bleek dinsdag tijdens de halve finale.

De halve finale werd gehouden in Studio 4 in Hilversum tijdens het ING Retail Jaarprijs Excellence Event. Het aanwezige publiek kreeg een inleidend filmpje te zien van de vier formules, waarna iedere eigenaar vijf minuten kreeg om zijn of haar bedrijf te presenteren. Daarna werden de bedrijven aangeprezen door hun ambassadeur.

Linda Keijzer, voormalig commercieel directeur Praxis, stak haar hand in het vuur voor de Tea Bar. Een concept dat de theedrinkende mens uit de ‘zakjes’ trekt en het genot van verse thee laat ervaren, met smaken als oud-Hollandse appeltaart. Pals Brust, algemeen directeur C&A Nederland, liet het publiek de chocolade van Van Soest proeven, waarbij hij al een Van Soest zag in Utrecht, Maastricht, maar ook in Brussel en Parijs. Krein Bons, directeur Deichmann NL/UK, was fan van SHPPR, vanwege het innovatieve businessmodel waar jonge ontwerpers een platform hebben en samen met de klanten de collectie mede bepalen. Sjaak Kranendonk, directeur SPAR Nederland, sprak vol lof over de gedrevenheid en ambitie van Joël Ferdinandus die met zijn Lokal Heroz een community heeft weten te creëren.

Na deze wervende woorden, kreeg het publiek de gelegenheid kritische vragen te stellen, om vervolgens per sms te stemmen wie er door zou gaan naar de finale tijdens het ING Retail Jaarpijs Gala op 11 november. Hoewel de bedrijven Tea Bar en Van Soest het publiek trakteerde op respectievelijk verse thee en verse chocolade, kreeg LokalHeroz de meeste stemmen. Deze mannenmodezaak, die eigenaar Ferdinandus omschrijft als ‘een kinderdagverblijf voor mannen’ plaatste zich direct in de finale, met 39 procent van de publieksstemmen.

Jury-voorzitter Jan Peter Karelse en de rest van de juryleden, Inge van Kemenade, directeur Topshelf Megastores, Dirk Mulder, sectormanager Handel ING en Peter van der Meer, mede-directeur/eigenaar Mooi Parfumerie, voegden hier na hun beraad chocolatier Van Soest en theeformule Tea Bar aan toe.

Vanessa Erasmus, mede-eigenaresse van SHPPR, was een ‘beetje teleurgesteld’
na afloop, maar ook ‘best opgelucht’ dat het voorbij was. “Ik was enorm zenuwachtig om die presentatie te doen. Hoewel we niet hebben gewonnen, hebben we nu al zo veel geleerd. Van onze ambassadeur Krein Bons (directeur Deichmann NL/UK) kregen we heel veel advies. Dat levert zoveel kennis op. Daar zijn we al heel blij mee.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!